• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82683
+
-

انتقال زائران اربعین 5  استان از همدان

حمید  ‌قانعی| همدان ـ خبرنگار:

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: به دلیل اختصاص همه ناوگان اتوبوس استان همدان برای جابه‌جایی زائران اربعین از مردم استان تقاضا داریم که در بازه زمانی 24 تا 29 مهر‌ماه از سفر‌های غیر‌ضروری خود‌داری‌ کنند. 

مصطفی پناهنده با‌ یاد‌آوری ‌این‌که امسال شهر ‌همدان به عنوان شهر توزیع ناوگان مسافری زائران 5 استان کشور تعیین شده است، گفت: برای توقف موقت ناوگان اتوبوس که از مرز زائران را به همدان منتقل می‌کند، فضایی در ورودی شهر همدان با ایجاد امکاناتی مانند سکوی توقف اختصاصی اتوبوس استان‌ها، سامانه بهداشتی، نماز‌خانه، استراحتگاه موقت و غیره پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: امسال با حذف ویزا انتظار داریم بیش از 3 میلیو‌ن نفر از کشور عازم مراسم اربعین حسینی در عراق شوند. از هم‌اکنون نیز سفر‌ها با ناوگان اتوبوسی و خودرو‌های شخصی آغاز شده و به دلیل آغاز این سفر‌ها در بازه ‌زمانی 24 تا 29 مهر‌ماه پیش‌فروش بلیت اینترنتی ممنوع شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل‌جاد‌ه‌ای استان همدان افزود: براساس سامانه سماح تاکنون در کشور حدود یک میلیون و 630 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین حسینی‌ عراق ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 30 هزار و 300 نفر مربوط به استان همدان است. 

پناهنده درباره خدمات‌رسانی به ناوگان اتوبوسی زائران نیز گفت: پایانه انقلاب همدان برای ارائه این خدمات فنی و غیره پیش‌بینی شده است. برای هماهنگی بیشتر بین استان‌ها نیز از راهداری هر استان مرتبط کارشناسانی در محل موقت ورود و توقف اتوبوس‌ها در همدان حضور دارند و هماهنگی لازم را برای رسیدن زائران به مبدا حرکت انجام خواهند داد.

 وی درباره تامین خلأ اتوبوس‌ها توسط ناوگان ریلی همدان نیز خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که انجام شد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای تهران و مشهد قطار‌هایی به صورت ترن‌ست و غیره اختصاص داد که طبق برنامه تعیین‌شده زائرانی را که از مرز به همدان وارد می‌شوند به مقصد خواهند رساند. برای انتقال زائران اربعین از همدان به ایستگاه قطار هم با ناوگان اتوبوس درون‌شهری همدان هماهنگ شده است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید